همشهری آنلاین: موشک آریان پنج پنجشنبه دو ماهواره مخابراتی یوتل‌ست ۸ وست بی و اینتل‌ست ۳۴ را در مدار قرار داد. این شصت و هفتمین موفقیت پیاپی پرتابگر اروپایی آریان پنج است.

Ariane ۵ ES

این پرتاب ساعت 17 و 34 دقیقه به وقت محلی از پایگاه فضایی گویان فرانسه در کورو با حضور امانوئل ماکرون وزیر اقتصاد، صنعت و فناوری‌های دیجیتال فرانسه صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از گویان، این دو ماهواره در یک مدار انتقال زمین‌ایستور geostationary transfer orbit - GOT  قرار داده شد.

این شصت و هفتمین موفقیت پیاپی پرتابگر اروپایی آریان پنج است.

مدیرکل شرکت آریان اسپس پس از در مدار قرار گرفتن این دو ماهواره بر اهمیت این پرتاب که مربوط به بزرگ‌ترین اپراتورها و قدیمی‌ترین مشتریان آریان پنج است، تأکید کرد.

امانوئل ماکرون نیز که از روز چهارشنبه در گویان به سر می برد، گفت: «رقابت جهانی شده است و ظهور طرح‌هایی مانند اسپس ایکس می طلبد که ما هر چه بهتر خود را برای موفقیت در این مأموریت آماده کنیم».

یوتل‌ست 8 وست بی ساخت شرکت تال آلنیا اسپس خدمات تلویزیونی در شمال آفریقا و غرب آسیا همچنین خدمات مخابراتی در قاره آفریقا و شرق آمریکای جنوبی ارائه خواهد داد.

اینتل‌ست 34 ماهواره‌ای مخابراتی ساخت اس اس ال (Space Systems Loral) است و راه‌های اتصال برای رسانه‌ها، پهنای باند ثابت و سیار همینطور برنامه‌های کاربردی شرکتی، دولتی و نظامی فراهم خواهد کرد.

این ماهواره به ویژه خدماتی به مشتریان بخش رسانه در آمریکای لاتین ارائه خواهد داد و پخش مستقیم ماهواره‌ای برنامه‌های تلویزیونی را در برزیل تسهیل خواهد کرد.

این ماهواره همچنین زیر ساختی برای پوشش نیازهای کارکنان بخش‌های دریایی و هوایی در اقیانوس اطلس شمالی ارائه خواهد داد.

کد خبر 304537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha